35 Content Marketing Tips

Du ved allerede at Content Marketing er et effektivt værktøj til at få flere kunder, gør du ikke? Men måske har du svært ved at komme igang for alvor, derfor giver jeg dig her 35 tips til at få succes med Content Marketing.

Er du allerede igang med Content Marketing, så er listen god at anvende som en checkliste. Der er selvfølgelig mange andre gode råd at følge når det kommer til Content Marketing, men jeg har her prøvet at samle en liste over de vigtigste råd jeg selv giver andre.
35 Content Marketing Tips Praktiske råd

  1. Skriv til mennesker, optimer til søgemaskiner.
  2. Udgiv dit indhold på din egen side fremfor gratis platforme såsom blogger eller wordpress.com. Ved at publicere indholdet på din egen side har du 100% kontrollen over dit content.
  3. Lav en effektiv kategoristruktur inden du udgiver dine første indlæg.
  4. Hav en shortlist med minimum 20 ideer til det næste indhold der skal udvikles. Sørg løbende for at tilføje nye ideer til listen.
  5. Hav en effektiv editorial calendar hvor du har planlagt kommende indlæg, samt hvem der har ansvaret for at udgive dem. Endnu bedre er det hvis du kan sikre en rød tråd mellem indlæggene (det er selvfølgelig ikke altid muligt).
  6. Forvent ikke en direkte målbar effekt af Content Marketing. Det er ikke altid effekten kan måles, og som oftest har Content Marketing en indirekte effekt.
  7. Flere kunder researcher i dag på tablets og smartphones, sørg derfor for at optimere dit indhold til mobile enheder.
  8. Link på tværs af dit indhold til relevante indlæg. Skriver du om eksempelvis om en bestemt espresso maskine kan det være en god ide at linke til en artikel om hvad en espressomaskine er.

Klik for at tweete: 35 Content Marketing Tips

Formatering af indlæg

  1. Gør indlæg læsevenlige med en god struktur og en rød tråd (underoverskrifter, små korte afsnit fremfor få lange etc.).
  2. Skriv i talemåde og ikke fagsprog, især hvis du sælger komplekse varer eller ydelser. Kunderne har som oftest ikke samme kendskabsniveau som dig, derfor skal det være nemt at forstå budskabet.
  3. Vær ikke nærig med at linke ud til relevante sider. Det viser at du er seriøs og det øger din troværdighed – det handler om at hjælpe læseren.
  4. Det dårligste Content du overhovedet kan produceret er kopieret tekst hvilket kan skabe problemer for dig ifht. duplicate content.
  5. Brug sort tekst på hvid baggrund for at gøre din tekst læsevenlig.
  6. Anvend gerne læsevenlige typografier såsom Georgia eller Times New Roman.
  7. Brug ikke for små skriftstørrelser – igen, teksten skal være læsevenlig.

Råd til at skrive gode tekster

  1. Godt content tager tid, rigtig godt content tager længere tid. Accepter at du måske ikke kan udgive så ofte som du ønsker, og gå ikke på kompromis med kvaliteten for at udgive flere artikler. Det kan give bagslag.
  2. Hvis du har svært ved at komme op med ideer til det indhold der skal udvikles har du måske mistet kontakten med kunderne. Følg en sælger i din virksomhed en hel dag eller uge og lær alt du kan om kunderne og deres spørgsmål.
  3. Når du har udviklet godt content, så sørg for at linke videre til relevante landingpages eller integrer handlinger såsom download af en brochure eller tilmelding til nyhedsbrev – ellers er der jo ikke den store ide i at udvikle godt content.
  4. Brug Google Authorship markup uanset om du skriver på din egen blog eller laver gæsteindlæg – det har en tendens til at give flere besøgende.

Vedligeholdelse og udgivelse af indhold

  1. Sørg for at have en korrekturplan hvor du løbende går tilbage og opdaterer artikler med relevant information, læser igennem for stavefejl og sikrer at der er implementeret de rigtige call to actions ifht. dit most wanted response.
  2. Distribuer relevant content på dine relevante sociale kanaler.
  3. Prøv ikke at lave perfekt indhold. Flere artikler er bedre end perfekte artikler.

Ideer til godt indhold

  1. Brug ubersuggest til at finde relevante longtail keywords og spørgsmål.
  2. Brug Google’s funktion til at søge i debatter og se hvilke spørgsmål og problemstillinger dine potentielle kunder står overfor. Du finder filteret ved at søge på et keyword på google, hvorefter du vælger “mere” under søgefeltet og trykker på “debatter”.
  3. Skriv om dine priser. Kunderne vil 99% af tiden gerne vide hvad dine varer eller ydelser koster.

Om tålmodighed og hårdt arbejde

  1. Når du starter med Content Marketing er du nødt til at være dedikeret, man bør ikke bare stoppe, men løbende udgive indhold.
  2. Forvent ikke succes natten over, det tager tid at bygge godt indhold der over længere tid kan skabe kunder.
  3. Husk Pareto princippet – 20% af dine artikler genererer 80% af din trafik og kunder, sørg derfor for at de vigtigste sider er 100% optimeret til at konvertere trafikken til leads og derefter salg.

Klik for at tweete: 35 Content Marketing Tips

Mere trafik, genbrug og andre tips

  1. Skriv gæsteindlæg for at øge trafikken til din blog og kendskabet til dit brand.
  2. Brug dit content som et led i din kundeservice. Stiller en kunde et spørgsmål om forskellen på to produkter, så link til din artikel, og lad kunden vide at du følger op en uges tid når kunden har læst artiklen.
  3. Forvent ikke at du kan ranke godt på generiske søgeord (fx. “bilmærke”) alene med content marketing. Det er bedre at fokusere på longtail søgninger med content marketing såsom “bilmærke bilmodel årgang”.
  4. Får du kommentarer på din blog? Så besvar dem alle. Der er intet værre end ubesvarede spørgsmål fra potentielle kunder.
  5. Vær åben og ærlig, kunder kan lugte bullshit – og lyver du er sandheden (måske) bare et klik væk.
  6. Saml relevante artikler i en e-bog eller et whitepaper som dine kunder kan downloade mod at du får deres email/kontaktinformationer.
  7. Sørg for at dit content nemt kan deles på tværs af sociale medier.

Konklusion

For at mestre Content Marketing kræver det at du mestrer et væld af andre discipliner, herunder søgemaskineoptimering, konverteringsoptimering, tekstforfatning og mange andre. Jeg har her prøvet at dele en masse essentielle tips til at få succes med Content Marketing som jeg håber du kunne bruge.

Hvad siger du?: Har du selv et par tips jeg ikke har tænkt på? Del dem gerne med os så vi sammen kan blive endnu bedre til Content Marketing.

Få de seneste nyheder om Content Marketing

Kunne du lide hvad du læste? Så del det :)

Få de seneste nyheder


* = Obligatorisk felt

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *