3 Grunde til at Blogge

Der findes efterhånden rigtig mange blogs på internettet i Danmark. I starten dømte jeg hurtigt blogs som en dødsejler, jeg kunne bare ikke se værdien i at læse noget andre skrev. Jeg ved idag at jeg betragtede blogging som noget helt andet end hvad det er – et fantastisk værktøj for virksomheder til at udnytte longtailen. Der er heldigvis mange der ikke indser potentialet endnu, og det giver nogle konkurrencemæssige fordele som du måske kan udnytte. [Read more...]

3 Oversete WordPress Plugins

Over det sidste års tid er jeg gået fra at være hygge-bruger til wordpress-narkoman. Faktisk tør jeg slet ikke tænke på hvor meget tid jeg har brugt på at sætte WP op og få sparket hjulene igang. Jeg bemærkede det idag da jeg satte endnu et wp site op, i min FTP klient var der over 10 sites gemt – så det er gået ganske stærkt. Når jeg nu bruger WP så ufatteligt meget er det faldet mig naturligt for at finde flere og flere nyttige plugins, og overraskende nok er der faktisk nogle af disse plugins som slet ikke bliver brugt af andre – derfor deler jeg dem da lige med dig. [Read more...]

Online kritik – er du tilstede?

Et lidt dystert og ofte forladt område er kritik og krisestyring når det kommer til online markedsføring. Jeg tror det skyldes den negative klang emnet har, og de færreste indser den værdi det egentlig har at snakke om de store og små problemer ens virksomhed eller produkter har. Populært set kaldes feltet for online reputation management der består af et forsøg på at styre de resultater der kommer i googles søgeresultater. Mange undervurderer dette værktøj, og glemmer selv at være tilstede der hvor kritikken opstår – derved misser de muligheden for at styre kritikken til sin fordel. [Read more...]

Hvad er innovation?

Et af de oftest stillede spørgsmål når man snakker om innovation går på hvad innovation rent faktisk er. Definitionsbegrebet spænder vidt, og det er ikke kun politikere og erhvervsfolk der har udnyttet flosklen, den er også blevet undersøgt på alle tænkelige måder af researchers ved forskellige universiteter og forskningsstillinger. [Read more...]

Stop som fantast, start som selvstændig!

Jeg har det sidste lange stykke tid observeret en helt speciel bølge af fantaster på amino. Jeg ved ikke om det er film og drømme om rigdom der driver dem, men der er en trang til at skabe noget – og gerne noget stort. Problemstilling er blot, at fantasterne har det med at sidde fast i sine drømme, og aldrig realiserer en af de mange ideer som de har. Det er derfor ikke ideerne der som udgangspunkt er dårlige, det er en vilje eller evne til at udføre dem der mangler. Jeg prøver her at dele mine tanker med dig om hvordan man kan bryde drømme-mønstret. [Read more...]

Får du udnyttet AdWords?

Der er mange fantastiske blogposts på internettet om hvordan du kan forbedre dine AdWords kampagner. De er faktisk helt fine, jeg har bare indtrykket af at de siger de samme ting; send trafikken det rigtige sted hen, slå din bedste annonce osv. Jeg giver dig her et tip til hvordan du hurtigt kan øge din synlighed og CTR på dine AdWords kampagner. [Read more...]