Content Atomization – Split dit indhold til atomer

Hjertebanken og stakåndet.

Sådan kan det godt føles når det kommer til at finde på nyt indhold til sin hjemmeside.

Selvom man prøver en masse moderne metoder til at ’tænke ud af boksen’, kommer man lige vidt. Det leder til frustration og utålmodighed – forhåbentlig noget jeg kan hjælpe dig af med lige om lidt.

Men først vil jeg lige fortælle dig en hemmelighed.

Du er ikke alene.

Hver gang jeg har udgivet en artikel får jeg i gennemsnit 450 unikke besøgende om året. Derfor bliver jeg utålmodig så snart jeg trykker på ’udgiv’. Ikke bare lidt, men meget utålmodig … jeg vil have endnu mere relevant indhold og endnu flere besøgende (det betyder nemlig flere leads og salg).

Et par måneder senere er der produceret så meget indhold at man begynder at blive øm i fingrene og tom i hovedet.

Man får et tomt blik og stirrer på den blanke side i word … Kan jeg virkelig komme på mere relevant indhold?.

Sandheden er ofte, at det kan man. Det behøver ikke nødvendigvis være endnu en artikel om et nyt emne; det kan være et andet format der skaber et nyt berøringspunkt med dine kunder.

Vi vil gerne være top of mind og konstant leverer relevant indhold. Men hvordan kommer man her til?

Ved at gå fra 1 til 10.

Enter Content Atomization

Ved at splitte dit indhold op i atomer kan du distribuere det ud igennem flere netværk, ramme en større gruppe og stadig være relevant.

Hvordan?

Når jeg har udgivet dette indlæg er de næste 10 stykker indhold om samme emne klar til at blive udgivet rundt omkring på internettet. Alt indholdet har samme formål, at øge min rækkevidde med relevant indhold.

Men Mikkel, kan det virkelig betale sig at genudgive det samme indhold?

Kender du dem der kun vil læse fysiske aviser eller bøger? Eller hvad med dem der hellere vil have en lydudgave af dit blogindlæg?.

Det handler om præferencer, og de afgør om dit indhold når sit fulde potentiale. Man kan med andre ord øge rækkevidden til de personer der missede indholdet, eller bare ikke foretrak formatet. Derfor kan det betale sig.

Og hvad kan man så gøre når man har udviklet et godt stykke indhold?

Man kan…

  1. Uddybe del elementer i nye artikler
  2. Udgive en lydversion
  3. Lave en youtube video
  4. Lave en slideshare præsentation
  5. Lave et webinar
  6. Sende det som et nyhedsbrev
  7. Dele et referat på Google+ med key takeaways
  8. Tweete det
  9. Pinne det
  10. Lave en infografik
  11. Lave en ebog
  12. Lave et whitepaper

Mulighederne er nærmest uendelige.

Pointen er: dit indhold behøver ikke være en engangsforestilling. Man kan ompakke det og genudgive det, og her er 1 til 10 metoden et godt mindset.

Sådan har jeg gjort

Hvordan ser det ud i praksis? Det håber jeg dette indlæg kan vise dig. Jeg har nemlig gjort en masse indhold klar der over det næste stykke tid bliver udgivet.

Det indeholder blandt andet:

Det har ikke krævet meget planlægning af mig, og har egentlig ikke været en synderligt stor tidsrøver for mig.

Efter at alt indholdet er udgivet vil jeg med garanti have ideer til andre formater. Måske et whitepaper der deler og diskuterer effekten af at sprede indholdet i flere formater?. Måske en kort video til youtube, eller hvad med et podcast?.

Pointen er, at jeg har taget en enkelt artikel og delt den op i flere stykker indhold der er relevant og godt. Det er Content Atomization, og der er ingen grund til at du ikke kan gøre det samme.

Din tur: Har du prøvet at splitte indholdet, og virkede det godt for dig? Måske har du ikke prøvet det endnu og har dine betænkeligheder. Uanset hvad, så håber jeg du deler dine tanker ved at skrive en kommentar.

Kunne du lide hvad du læste? Så del det :)

Få de seneste nyheder


* = Obligatorisk felt

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *